۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴

50 تروریست آموزش دیده "سیا" در راه سوریه/

حمایت مشروط مک کین از طرح حمله به سوریه/افزایش حمایت از گروههای مسلح در دستور کار کاخ سفید

حمایت مشروط مک کین از طرح حمله به سوریه/افزایش حمایت از گروههای مسلح در دستور کار کاخ سفید

سناتور جان مک کین با درخواست رئیس جمهور آمریکا برای حمایت از طرح حمله به سوریه و متقاعد کردن دیگر قانونگذاران آمریکایی با این طرح، به صورت مشروط موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، سناتور جان مک کین که از سوی "باراک اوباما" رئیس جهور آمریکا، برای مشورت در امور سوریه به کاخ سفید دعوت شده بود اعلام کرد که در صورتی که اوباما با تسلیح بیشتر شورشیان سوری موافقت کند وی نیز از طرح وی برای حمله محدود به سوریه حمایت می کند.

به نوشته این روزنامه، اوباما و مک کین شب گذشته به مدت یک ساعت در کاخ سفید با یکدیگر رایزنی کردند و اوباما در این دیدار موافقت خود را افزایش حمایت ها از گروههای مسلح اعلام کرده است.

در این نشست یک ساعته سناتور لیندسی گراهام نیز حضور داشت و این سناتور جمهوریخواه بعد از پایان جلسه گفت : اوباما در این دیدار گفت که اقدام مخفیانه آمریکا برای ارسال سلاح به شورشیان در حال نتیجه دادن است.

بر اساس گفته های سناتور گراهام، اولین گروه از شورشیان سوری که بالغ بر 50 نفر هستند و توسط سازمان سیا آموزش دیده اند در حال ورود به سوریه هستند.

به نوشته نیویورک تایمز، در نشست شب گذشته کاخ سفید در مورد جرئیات حمله ای که در تاریخ 21 آگوست در حومه دمشق رخ داد و در آن تعدادی از شهروندان سوری کشته شدند گفتگو شده است.

برهمین اساس قرار است که این دو سناتور با "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی اوباما دیدار و با وی در مورد جرئیات بیشتری از طرح حمله به سوریه گفتگو کنند.

 

کد خبر 2128115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha